پی ار پی صورت مشهد

پی آر پی صورت مشهد

پی ار پی صورت درمانی برای چین و چروک‌های پوست صورت می‌باشد که با تهیه سرومی شامل پلاسمای غنی شده با پلاکت از خون بیمار آغاز می‌شود و با تزریق آن به صورت باعث جوان سازی پوست می‌شود.

پی ار پی صورت و معجزه جوانی پوست

پی ار پی صورت چیست ؟

پی ار پی معجزه علم پزشکی برای درمان بیماری های مختلفی کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر کاربردهای پزشکی آن از جمله پی ار پی زانو ، پی ار پی کمر ، پی ار پی شانه و … کاربرد هایی در زمینه زیبایی نیز دارد. کاربرد هایی از جمله پی ار پی مو ، پی ار پی صورت و …

در این مقاله کم و کیف پی ار پی صورت و پوست را مورد بررسی قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

پی ار پی چیست ؟

پلاسمای غنی از پلاکت ( Platelet Rich Plasma ) یا به اختصار  پی ار پی ( PRP ) درمانی است که در آن مقداری خون از بیمار برای استخراج پلاسما گرفته میشود. سپس توسط دستگاه سانتریفیوژ پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار جدا میشود.

این پلاسما به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیاد فاکتورهای رشد تاثیر معجزه آسایی در فرایند درمان دارد و کاربرد بسیاری برای مصارف پزشکی و زیبایی دارد.

جوان سازی پوست و پی ار پی صورت

تزریق پی ار پی به پوست باعث کولاژن سازی شده و می‌تواند برای عارضه‌هایی مانند خطوط ریز ، چین و چروک ، اسکار آکنه و سایر عیوب پوست بسیار اثربخش باشد و باعث روشن شدن پوست می‌شود. در نظر داشته باشید برای انجام پی ار پی بهتر است به دکتر متخصص و مراکز درمانی مجاز مراجعه گردد

ماندگاری پی ار پی صورت

ماندگاری پی آر پی صورت به طور متوسط تا چند ماه می‌باشد اما فاکتور های بسیاری در مدت ماندگاری پی ار پی تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد می‌توان به سلامت عمومی فرد، میزان عارضه پوستی ، عمق خطوط و چین های پوستی و… اشاره کرد.

از دیگر موارد می‌توان به عکس العمل بدن بیمار به درمان نام برد که در برخی موارد در کوتاهترین زمان اثرات مشاهده و تا مدت درازی ماندگار میباشد و در برخی موارد با تکرار دفعات تزریق نتیجه مطلوب برای دراز مدت حاصل می‌شود.

مهارت دکتر معالج و تجهیزات فراوری پی ار پی صورت نیز بسیار تاثیر گزار می‌باشد. این درمان به نسبت درمان های  سنتی از جمله کورتیکواستروئید ماندگاری بیشتری و اثربخشی سریعتری دارد.

فواید پی ار پی صورت

فواید پی ار پی صورت بسیار است، یکی از این فواید بهبود رنگ و بافت پوست است. با تزریق پی ار پی شما می‌توانید سطح کلاژن سازی پوست را بالا برده که باعث رفع افتادگی و شلی پوست می‌شود و پوستی سفت به ارمغان می‌آورد. با سفت شدن پوست میزان خطوط ، چین و چروک های پوست تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و درنتیجه باعث جوان سازی پوست می‌شود.

از فواید دیگر آن مکمل بودن برای سایر درمان های جوان سازی پوست مانند میکرونیدلینگ ، لایه برداری با لیزر و لایه برداری شیمیایی است. با استفاده از این درمان در ناحیه رویش موی سر شاهد افزایش رویش مو و کاهش ریزش مو خواهید بود.

مراقبت بعد از پی ار پی صورت

مراقبت بعد از پی ار پی صورت بخش قابل توجهی از درمان است. پس از تزریق پی ار پی صورت و پوست حتی المقدور در ۲۴ ساعت اول از فعالیت های شدید جسمی و قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید جدا خودداری فرمایید. در هفته اول پس از تزریق از انجام سایر درمان های پوستی در ناحیه تزریق پی ار پی خودداری کنید، همچنین استفاده از کرم‌های لایه بردار و اسکراب‌ها برای هفته اول توصیه نمی‌شود.

استفاده از کرم‌های ضد افتاب با حداقل SPF 30 برای هفته اول الزامی می‌باشد. به دلیل ایجاد هایپرپیگمانتاسیون ناشی از تابش نور مستقیم خورشید در پوست، استفاده از کرم ضد افتاب نه تنها برای افراد تحت درمان توصیه می‌شود بلکه برای تمام افرادی که در طول روز در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند ضروری است.

عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی یکی دیگر از نباید های هفته ابتدایی تزریق می‌باشد. تغییر لایف استایل پوستی شامل عدم مصرف سیگار و الکل و رعایت یک روتین پوستی بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

هزینه پی ار پی صورت

هزینه پی ار پی صورت تحت تاثیر عواملی مانند تعداد جلسات، موقعیت مکانی مرکز پی ار پی و اندازه ناحیه تحت درمان متغیر است و از آنجایی که این درمان در رسته عمل های زیبایی قرار می‌گیرد در نتیجه خارج از پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

بهتر است قبل از انجام پی ار پی صورت با دکتر معالج که قالبا جراح پلاستیک یا متخصص پوست است مشورت های لازم را انجام دهید تا از اثر بخش بودن آن برای عارضه‌ی پوستی خود اطمینان حاصل کنید و با عوارض آن آشنا شوید.

عوارض پی ار پی صورت

عوارض احتمالی پی ار پی صورت و پوست شامل موارد محدودی می‌شود، از جمله این موارد می‌توان به تورم، قرمزی و کبودی ، عفونت و آلرژی به مواد تزریق شده که برخی از این موارد با انتخاب مرکز پی ار پی مجهز و معتبر و دکتر معالج ماهر قابل کاهش می‌باشد.

کلام اخر

پوست بزرگترین عضو بدن می‌باشد و طبیعتاً در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرد و مراقبت از آن امری مهم است. از آنجایی که در اثر بالا رفتن سن و آسیب‌های وارده‌ به پوست ظاهر افراد دچار تحول میشود، لازمه داشتن پوستی شاداب و جوان رعایت روتین های پوستی ، تغییر لایف استایل خصوصاً لایف استایل پوست و در نهایت درمان عارضه های پوستی در زودترین زمان ممکن است.

Scroll to Top